Высокае задавальненне
Работа ў школе наладзілася.
Малады настаўнік укладаў у яе сваю душу і сэрца. Кароткія зімнія дні
праходзілі непрыкметна. Іх не хапала на тое, каб як след правесці работу. Як
толькі добра развіднялася і была маг-чымасць весці лекцыі, Лабановіч ішоў у
школу, размеркаваўшы сваю работу між чатырох груп.
Многа патрабавалася ўмення на тое, каб кожная група была занята і не
сядзела без работы. Многа трэба было ўмення і ста-рання, каб кожная група была
зацікаўлена ў сваёй рабоце, каб увесь час трымаць школу на вышыні таго ці
іншага настрою. Маладых сіл было многа. Здавалася, ніколі не вычарпаеш іх. I
расходаваліся яны так, як расходуе з восені заможны, але ма-ладасведчаны і непрактычны
гаспадар багаты збор ад свае нівы.
Але ў сваёй рабоце чэрпаў малады настаўнік высокае зада-вальненне,
назіраючы, як дзеці набіраліся ведаў, лёгка асіль-валі тое, што яшчэ ўчора
здавалася ім незразумелым і цяжкім.
Прагулка
Валодзя з Верачкай выйшлі ў сад, сталі на лыжы. Снег бліш-чэў, як
крышталікі солі. На ніжнім суку сасны, якая расла за агароджай, сядзела
вавёрка, цікаўна назіраючы за дзецьмі. Верачка скінула лыжы з ног, забегла ў
хату, схапіла цукерку, дастала яе з блішчастай паперкі. Дзеці чакалі, калі
вавёрка схо-піць тую цукерку. I звярок схапіў яе пёрад самай дзюбай сарокі, што
кінулася з даху.
Цераз брамку дзеці скіраваліся да рачулкі. Вясной ручай булькатаў на ўсю
сілу. Берагі яго пахлі сокамі зямлі, маладой травою і чаромхай. Летась Валодзя
і Верачка прыходзілі сюды, каб убачыць салаўя. Дзеці сядзелі пад елкай, сцішана
ўгляда-ючыся ў хмызняк, і на галінцы ўбачылі невялікую шэрую пту-шачку. Яны не
паверылі тады, што гэта і ёсць салавей. Птушка раскрыла дзюбку — звонкія гукі
разанулі цішыню. Салавей спяваў доўга, узнёсла, славячы вячэрнюю зару, вясну,
дождж, аддаючы ўсяго сябе гэтаму спеву.
Комментариев нет:
Отправить комментарий