Незабыунае з дзяцинства
Мележ любіў прыязджаць у Куранёўку, заходзіць да цёткі Ганны і, сеўшы на
прызбу ці на лавачку, успамінаць тое, да-лёкае. Яшчэ любіў ён спыняцца ў
стрыечнай сястры Насці. Яе хата была для яго таксама як родная.
У дзіцячыя гады яму адчувалася там надзвычай добра. Ад-сюль лёгка бегалася
ў арэхі, хадзілася ў грыбы. У Насцінай хаце ён упершыню адчуў смак звычайнага
мёду. Хоць не адна пчала ўцяла яго там, хоць не адну стрэмку загнаў ён у босую
нагу, бегаючы па наваколлі, да Насцінай хаты цягнула, як магні-там. I пасля
вайны, бывала, прыедзе ў сваё Глінішча праведаць бацькоў, пакруціцца
дзень-другі — і вось ён зноў у Куранёўцы.
I калі да Мележа прыйшла вядомасць, яго таксама часта ба-чылі тут. Ён
ніколі не цураўся родных мясцін, людзей, з якімі вырас, між якіх набіраўся
жыццёвай мудрасці. Да канца дзён сваіх ён дзяліў з імі радасць і смутак.
Фрэски Спасаускай царквы
Спасаўская царква ў Полацку — адзіны ў Беларусі храм, дзе фрэскавыя
размалёўкі дванаццатага стагоддзя захаваліся амаль цалкам. Размешчаныя ярусамі,
яны ўпрыгожвалі сцены, слу-пы, кўпал.
Першыя спробы расчысціць полацкія фрэскі былі зроблены ў тысяча дзевяцьсот
дваццаць дзявятым годзе. Праца мастакоў-рэстаўратараў дае надзею ўбачыць
унікальныя размалёўкі.
Фрэскі Спасаўскай царквы ўражваюць псіхалагічнай глы-бінёю вобразаў.
Абліччы з буйнымі рысамі, суровым выразам, павялічанымі вачыма на адных фрэсках
і амаль партрэтныя вы-явы на іншых наводзяць на думку, што тут працавала
некалькі жывапісцаў.
Самае моцнае ўражанне пакідае фрэска на паўночна-заход-нім гранёным слупе,
які падтрымлівае хоры1. Твар з дугападоб-нымі бровамі намаляваны
настолькі пранікнёна, што міжволі ўзнікае думка: перад намі не святая, а зямная
жанчына. Цвёрды позірк глыбокіх вачэй кажа пра напружанае духоўнае жыццё,
наводзіць на роздум аб годнасці чалавека. Няма нічога дзіўнага ў тым, што
некаторыя даследчыкі называюць гэты фрагмент партрэтам самой Ефрасінні
Полацкай.
Комментариев нет:
Отправить комментарий